Signal merupakan perkara yang asas yang wajib para pemadu lakukan ketika mahu menukar lorong atau mahu ke sesuatu simpamg di jalan raya.

Baru saja tular satu rakaman dashcam di tiktok @ujang poland di mana situasi memperlihatkan sebuah kereta dibelakangnya yang disodok lori kerana mahu memotong di titik buta lori berkenaan. Akibat dari itu, dapat dilihat bumper belakang milik kereta berkenaan tercabut. Tambahan lagi kereta tersebut dilihat tidak memberi signal langsung dan itu membuatkan netizen berpuas hati melihat kereta berkenaan disodok kerana kesilapannya sendiri.

“elokla tu kene sodok klau signal pn mls nk bukak alasan cmtu..wakakaka”

“bagi signal pon bukan nye lori tu nampak kalau kat titik buta”

“kereta mahal signal mahal”

“skrg byk keta mewah2 nie xde signal”

“pehh..puas hati tgk..”

Baca juga : โ€œBagi Signal Bukan Bermakna Boleh Terus Cilokโ€ -Netizen

Baca juga : โ€œDia Yang Salah Dia Yang Baranโ€-Bila Bawa Kereta Tanpa Signal

Lihat rakaman dashcam di instagram :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom

Lihat juga komen netizen :

@jmlmhq : ruang kosong tu untuk Lori brake bkan untuk keta menyelit

@entah siapa : mmg ramai mcm ni.. suke menyelit depan lori.. kdg ada yg snggup tggu sebelah lori nk menyelit.. nk mnyelit depan kereta lain tkot org x bgi msuk

@๐—ญ๐˜‚๐—น ๐—ฃ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ถ๐—ฎ๐—ป : Mungkin dia masa amik lesen kete sekali test da lulus

@PokjaaXgaminG : dia igt dia sorg je kot atas jalan tu. x tengok kiri kanan langsung. betul2 santai sampai pagi xbalek

@Mok Jah vs Nek Jah 84 : kita naik kereta tngok lori besar cepat3 lari dari dia takut kalau duk depan atau belakang lori ni.

@Tok S : nampak macam drebar kereta tengok side mirror kiri…bukan kanan

@yanazalie_ : husnuzon jela. terlalu focus tengok jalan sampai lupa pasang signal

@Jack Sarawakian : habis nanti salah lori lagi

PERHATIAN: Pihak Daebaking tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous articleSelamba Parking Tengah Jalan, Ramai Yg Kaitkan No Plat Kereta Dgn Kelantan
Next article“Sabar Jelah Cikgu”-Gelagat Cikgu Yg Pening Lihat Jawapan Murid Buat Ramai Terhibur