Home News Rakaman Beberapa Rider Melawan Arus Kerana Roadblock Tarik Perhatian Netizen

Rakaman Beberapa Rider Melawan Arus Kerana Roadblock Tarik Perhatian Netizen

232
0

Sekarang ini banyak dilihat roadblock yang dijalankan di merata-rata tempat dan banyak jugaklah situasi-situasi yang membahayakan keselamatan pengguna jalan raya yang dapat dilihat.

Baru saja tular sebuah rakaman dashcam di tiktok di mana memperlihatkan beberapa rider yang selamba melawan arus di jalan raya. Difahamkan ketika itu di hadapan terdapat roadblock yang menyebabkan beberapa rider dilihat melawan arus dan lari daripada roadblock tersebut. Situasi tersebut dilihat sangat berbahaya kerana dapat dilihat ada yang melawan arus betul-betul di tengah jalan raya dan  boleh menyebabkan bertembung dengan motor yang lain.

“bahaya lawan arus”

“Punca dia dari roadblock,takda roadblock org tak uturn”

Baca juga : Rakaman Motosikal Patah Balik Kerana Roadblock Hiburkan Netizen

Baca juga : Polis Trafik Tahan Motor, Gelagat Abg Rider Buat Tak Tahu Buat Ramai Terhibur

Lihat klip rakaman di instagram :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom

Lihat juga komen netizen :

@konconeKacung : ade tak yg ic lesen rotex lengkap tapi uturn lari jugak sbab member uturn lari

@Farihin lori : kt sini memang ada polis tunggu motor x guna jln motor

@penjejak malam : aku faham masih ramai lagi tak tahu jalan bandar ni. semua tu salah simpang abng support la sikit

@dhaz : bagus PDRM teruskan operasi roadblok…

@frdaus___ : disebabkan tidak menggunakan laluan motosikal . kalau federal rider wajib guna lorong motosikal

@HMAYNCS93 : Benda mudah,buat lesin dan jgn ubah suai muto

@jahatbaik 2023lkerasbossku : sepatut nye buat broblock tgah malam jgn buat siang kesian org nak cari rezeki lagi mcm2 lah kan.. so bahaya nyawa penting kalai mcm ni polis x stju

@azrnhkl : nak lawan arus pon agak agak ikut la tepi

PERHATIAN: Pihak Daebaking tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram