Banyak kes ragut yang sering kita dengan baru-baru ini. Peragut sepertinya tidak serik melakukan perbuatan mereka walaupun tahu perbuatan itu salah dan hukuman ragut amat berat.

Baru sahaja tular di media sosial mengenai kes ragut yang berlaku di rawang baru-baru ini. Apa yang menarik perhatian netizen adalah apabila sebuah video yang memaparkan seorang wanita india memukul peragut tersebut di hadapan orang ramai. Di ruangan komen ramai yang menyokong tindakan wanita terbabit.

“You go auntie! Padan muka peragut ni. Ingat senang ke orang cari duit. Dia main sedap ragut gitu “

“Aunty tu patut bantai pakai helmet kat bawah tu, baru puas sikit”

“sebagai seorang yang pernah menjadi mangsa ragut , sy sokong akak belasah peragut tu cukup cukup! trauma kena ragut sampai sekarang belum hilang”

Kejadian berlaku di rawang dan difahamkan seorang rider Foodpanda yang telah mengejar peragut tersebut sehingga tertangkap.

“Yes rawang depan Chennai taste. Panda rider yang kejar and caught him”

Lihat video tersebut di twitter :

Lihat juga komen netizen :

@KhairuShahHas1 : Banyak dah aku tengok peragut kena belasah ngan cina, india…sangat memalukan bangsa konon tuan dalam negara sendiri akhlak mcm ni…faktor utama kenapa susah sangat kita ni nak dihormati sbb ni lah

@cedric_yhy : Baru Umur 27 thn dah ada 13 kes ragut/samun dan baru bebas tahanan Mac 2023!! Hukuman apa yang dikenakan kpd dia sebelum ni? Mcm hukuman ringan je.

@Skywalk29844 : Bangsa yg sama buat keje, motor nak lagak, pkaian nk branded, keje malas, isap dadah main batu lps tu ragut org. Elok gilis je dgn pickup tu. At least bg patah kaki or tangan. Sure yg backup mybe nk beli susu anak dlm ni nnt. Puiiiii

@AlimieAtan : Pijak ramaiĀ² do pastu bgi skali kat muke die ha…pastu yg acacah kat blkng tu jngn rekod plk nnty kau plk kne lempang

@AryanaSuajie : Potong Tangan dia. lepas ni dapat kurang kan kes peragut. tak hilang 100% pun dah ok dapat buat rasa takut nak meragut 2 3 kali

@AsyraffAdib : Kalau camni. Tak kesah la melayu ke apa. Beduk je dah tua camtu masih nak jalan masun gak. Memang bebal la.

PERHATIAN: Pihak Daebaking.Co tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking.Co juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Twitter

Previous articleAkibat Lupa Tutup Suis Seterika, Habis Rumah Terbakar
Next article“Lain Kali Byr Dulu Baru Isi Minyak”-Customer Tengking Managar Pam Minyak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here