Sekarang ini kita sedia maklum bahawa tidak dibernarkan berdua-duaan di tempat sunyi terutama buat mereka yang belum berkahwin

Menerusi video yang tular di tiktok @syafiqskye, niat sepasang suami isteri yang mahu membuat review tentang kamera dashcam bertukar hiburan apabila mereka ditegur oleh kereta yang dinaiki ahli jabatan islam negeri terengganu. Mereka telah disoal sama ada sudah berkahwin atau tidak dan telah dinasihati oleh ahli jabatan islam supaya tidak berdua-duaan di tempat yang sunyi kerana boleh menimbulkan fitnah. Situasi itu telah membuat ramai yang terhibur melihatnya.

“Kawin dah, ado anok dah hahaha”

“ckap dgan abg tu abg bila lagi… saya dh ada”

“Klau aq dh gelak teruk dh kene centu”

“dia punya buat keje kn dh kawin pon takleh duk bedua duaan..hahahaa”

“Aku pernoh gok kne serbu ngn org ni..mmg aku duk berdua..dgn mak aku”

Baca juga : “Niat Nak Tolong, Telefon Pula Dicuri”-Taktik Pencuri Dirakam Cctv, Raih Perhatian Netizen

Baca juga : “Ni Lagi Advance Dari Langgar Lampu”-Tersalah Lorong, Rakaman Dashcam Tarik Perhatian

Lihat klip rakaman dashcam di instagram :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom

Lihat juga komen netizen :

@NAZZSHA SHANAZZ : dulu sllu kne mcm nie sampai org tu naik cam muka, dh kwin ank dh 2 cuma nya sllu lepak brdua lpas blik keje, ank² nenek jaga

@Ren Chocolate : Syukur la masih ada org ambk berat soal hukum hakam agama..

@NissNnattawin : Kami kalau dok berdua d tempt org ramai nnti lain jd nyaa

@muammar shahmir : bang kena ronda kt tasik titiwangsa sne.

@syak8285 : saya Kene masa tahun baru nasib bawak Anok ..kad nikah tertinggal dalam beg satu lagi

@aisyahhassan6391 : kene jgk mula2 khawin.kite ni pgg tgn je pun duk pata nge suami.last3 kene adeh.tunjuk la surat sementare.kalu dok saman rm3k

@aki : tapi baguih la. depa alert benda2 mcm ni. alhamdulillah. depa peduli.

@Mitong69 : baru dia wak kerja dengan amanoh dan tanggungjawab. kalu dok saloh buat benda takut op op. alhamdulillah

PERHATIAN: Pihak Daebaking.Co tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking.Co juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous articleTerkedu Dengar Respon Dua Pekerja Bangla Ini Selepas Ditanya Mengenai Pendidikan
Next articleLelaki Ini Curi 1 Sen Daripada Setiap Akaun Bank. Peroleh RM4 Juta, Siap Beli 6 Kereta Mewah