Tak semua orang berpeluang menghadiahkan hadiah yang mahal buat keluarga mereka malah mereka yang gaji beribu juga kadang tidak memberikan apa-apa buat keluarga mereka sendiri.

Begitulah dengan apa yang tular di tiktok @sitiperoduaa di mana situasi memperlihatkan seorang wanita yang menangis kegembiraan apabila dia telah berjaya menghadiahkan sebuah kereta untuk ayahnya itu walaupun ayahnya hanya kerja kampung namun tetap memerlukan kenderaan untuk melakukan urusan di luar. Dan yang paling menyedihkan adalah apabila dia sudah cuba membeli di beberapa tempat lain namun tidak dilayan. Namun, alhamdulillah dia akhirnya dapat membeli sebuah kereta Axia E rahmah untuk ayahnya itu.

menangis bahagia..ank yg baik..axia e pon ttp dh cukup hebat utk berbakti kpd org tua..ayah kerja kampung je kt pahang..tp ssh klu xde keta..dh try bnyk tmpt sume taknk layan..alhamdulillah Allah izin sy bantu..tahniah sygku..awak ank hebat..yg bergaji ribu riban pon belum tentu

Ramai juga yang sebak melihatkan situasi tersebut.

“ramai yang kecam bila axia keluarkan edisi rahmah ni. itu ini tak kena. tapi ini bukti ia bawa bahagia dan gembira untuk orang lain “

“Ya Allah sye plak sebak. tahniah awak berjaya bg abah pkai kete.”

“wlupun hnya axia…tp itulah usaha seorg anak utk org Tuanya.. yg kecam2 tuh.. ape bakti buat org Tua..”

Baca juga : Hadiahkan Kereta Buat Staff Paling Lama Bekerja, Reaksi Lelaki Ini Buat Ramai Yang Sebak

Baca juga : Hadiahkan Sebuah Rumah Untuk Ahli Keluarga Ramai, Situasi Ini Buat Ramai Yang Sebak

Lihat klip video ini di instagram :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom

Lihat juga komen netizen :

@aboutthedreamsโ€™ : tahniahh sis . sy pun tgah tunggu kereta keluar,axia e juga untuk ayah.umur 18 lagi dah target nak belikan ayah kete, umur 22 alhamdulillah dpt

@Kakcha : Saya doakan sis yang beli kereta utk ayahnya ni kaya raya! Rezeki mengalir seperti air zamzam yg tak putus2.

@Nurul Asnida : saya doakan saller macamni berjaya dunia akhirat..sakit tau rasa macammana takdilayan bila kita nk beli..suami sya dh lalui..

@๐‘–๐‘˜๐‘Ž๐‘๐‘ข๐‘ก๐‘’ : Tahniah awakkkkk. Best kan bila harta yg kita dpt sendiri. Bayar sendiri. Tak kisah mahal ke murah. Yg penting harta sendiri

@ByKikin : tahniah utk sis juga bantu adik ini,walaupun yg lain xmo lyn dia

@Melur : Jangan nangis sis, saya pernah niat nak beli hadiah kereta utk abah saya. Tapi tak sempat

@ibunadimnaura : Axia rahmah kereta pertama suami. Pandai jaga, pandai cantikkan… Alhamdulillah tetap puas hati

@org kampung : tahniah pada SA perodua dn pda adik ni..dua insan hebat.semoga dirahmati selalu..

PERHATIAN: Pihak Daebaking tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber : Tiktok dan Instagram

Previous articleTak Tahan Didera Bapa Kandung dan Ibu Tiri, sekali Budak 6 Tahun Berjaya Larikan Diri
Next articleNiat Nak Hantar Barang Sekali Kena Tuduh Scammer, Respon Abang Jnt Ini Buat Ramai Terhibur

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here