Home New Post Akibat Bawa Motor Sambil Main Telefon, Rakaman Rider Wanita Ini Terjatuh Raih...

Akibat Bawa Motor Sambil Main Telefon, Rakaman Rider Wanita Ini Terjatuh Raih Perhatian

429
0

Banyak kemalangan yang berlaku berpunca daripda diri kita sendiri yang suka sangat mengambil mudah semua perkara dan merisikokan diri sehingga berlakunya kemalangan. Dan kita sedia maklum, menggunakan telefon bimbit semasa sedang memandu kereta atau menunggang motor adalah sangat bahaya

Menerusi rakaman dashcam yang tular di tiktok @haireresha, dapat dilihat detik-detik seorang rider wanita yang terjatuh kerana ralit bermain telefon bimbitnya di jalan raya. Pemilik rakaman dashcam siap menceritakan dari awal bagaimana rider wanita tersebut boleh terjatuh dan jelas dapat dilihat dia terjatuh adalah kerana kecuaian dirinya sendiri.

“byk kes MCM ni.. lagu satu pantang betul tgk pembonceng pun sibuk main hp tak pegang betul2 dlm keadaan Moto laju…”

“mmg ramai yg suka main telefon klu lagu bawak kenderaan”

“Byk org aku jmp mcm tu. Tgh bwk mto bole lak tgk hp. Mcm2 hal”

“Biasa pompuan..dia break depan, pastu salah kan orang “

Baca juga : “Santai Sgt Tu Bang”-Bawak Motor Sambil Bersila, Rakaman Rider Ini Kemalangan Raih Perhatian Netizen

Baca juga : Bawak Motor Sambil Bersedekah, Tindakan Abang Motor Ini Tarik Perhatian Netizen

Lihat klip video di instagram :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom

Lihat juga komen netizen :

@syak : saya pernah kena gini bang , dok tengok maps tetiba langgar belakang kereta

@erma__othman1993 : Tahniah staff mmc bntu adik bgun

@Razif Zif659 : waataap salah taip..leka nk padam nk taip semula..dia rasa tak macam atas moto agaknya tulapasal smbil mebonceng smbil waatsap..bahaya weyy…

@MOHD IRWAN : taq owner motor tu.malu latu mesti tgok kan

@Azim Gaming : orang melaka problem abg

@hii unicorn : aq Pon main efon jgkk…time bawak moto…berhati hati lh

@hii unicorn : macm knll jee jln tu…tempat x silap melka nii

@Aliboys : aku pernah kena mcm ne skali, Salah aku juga main fon atas moto.. nasib owner kereta tu baik orng nya

PERHATIAN: Pihak Daebaking tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Daebaking juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram